Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrews, John D. W.
TitelTeaching Format and Student Style: Their Interactive Effects on Learning.
QuelleIn: Research in Higher Education, 14 (1981) 2, S.161-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; College Students; Higher Education; Interaction; Peer Teaching; Questionnaires; Student Characteristics; Student Teacher Relationship; Teaching Assistants; Teaching Methods
AbstractThe effectiveness of peer-centered and instructor-centered formats for teaching-assistant led discussion sections in chemistry was examined. Students with interpersonally oriented learning styles benefited more from interactive learning opportunities while those with other learning styles gained more from impersonal media such as textbooks. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: